designed by: friidanilsson.blogg.se

PETTER - Ditt ljus i mörkret (L)

OBS: GÖR ATT HJÄLPA BARNEN I AFRIKA SOM NI KOMMER FÅ SE LÄNGRE NER I DETTA INLÄGG: TRYCK PÅ BETWAY IKONEN TILL HÖGER!!! 




Hejsan. Först och främst vill jag börja tacka Amir som hjälpte mig meddela er alla vart jag varit i helgen. Denna helg har varit mycket,mycket fullpackad, så jag tänkte bjuda er på min vilda helg.

Det började som sagt med att någon anonym läsare(lämna erat riktiga namn i kommentarer nästa gång!!! ) ville bjuda mig till spy bar i stockholm över helgen.

Jag ville inte verka otacksam, så jag for dit självklart. Hoppade på första bästa plan från min hemstad (som förblir hemlig, tyvärr.)  Anlände till stockholm snabbt därpå.

När jag kom till Bromma flygplats så var jag rätt vilsen av mig, det var trots allt bara 2 timmar tills jag skulle träffa min mystiske läsare. Jag var på väg ut mot taxibilarna när jag kikade in i en korridor:Petter
I korridoren stod den där blondinen och smilade lite illmarigt mot mig, som om han hade något bus på gång, och mycket riktigt frågade han mig om jag skulle med och busa lite. Jag tänkte såhär: Jag hatar slummen. Ugg ugg. Jag vill busa. Så jag nickade. Han tog min hand och vi skuttade till änden av korridoren där det fanns en nödutgång. Vi tog oss ut och jag fick skjuts in till stan, där han trodde att vi skulle busa.

Bad nån random knäppa en galen bild på oss! ;) :

Vespan


Jag blev faktiskt svettig bara genom att se han trampa sådär, vilken man han var! 

Hursomhelst så lurade jag honom, jag slängde mig av cykeln utanför Spy Bar och det var nu 30 minuter kvar till mitt möte med min hemliga läsare. Istället för att stå utanför spy bar och göra ingenting, så gick jag in och minglade lite bland gästerna, och träffade lite nya vänner :)

Jag på spy bar: 

Mange och petter





Plötsligt,precis när klockan slog om till 1900, då kom det fram 2 stora starka killar och grep tag i mig! 
Dom sa inte ett ord. Jag tänkte hela tiden "Hade dom haft lika stort hjärtan som muskler, hade det inte funnits krig"

Dom drog mig i i VIP sektionen och sa "Visst är det du som är petteriparadiset.blogg.se??"
Jag lyckades stamma fram ett svagt "jj-jj-jjaaaa".


Dom öppnade en dörr och knuffade in mig. Inne i rummet satt ingen annan än självaste... håll i er nu.. kungen av Sverige!

Han hade tydligen läst min blogg angående att jag tyckte att jag skulle vara den perfekta kungen, och att han var lite besviken och ledsen, han trodde han var en dålig kung.

Jag tröstade vår stackars kung.

Han sade "Jag ska visa dig hur det är att vara kung. Kom vi far på stadsbesök, till dom fattigare delarna av Afrika."


Jag tordes inte säga emot våran kung, när jag visste det stod 2 stycken köttklumpar utanför.

(förresten, för er som inte tror mig, här är bild på mig och kungen utanför spy bar) : 





Så hur sjukt svårt det än är att tro, så åkte jag tillsammans med kungen av Sverige iväg till Afrika under natten.

Afrika var väldigt olikt Sverige, mina ögon tårfylldes, och jag svor, jag svor att jag skulle försöka göra skillnad, få min röst hörd.


Innan vi var klara i Afrika tog vi iallafall en bild att hänga på kylskåpet.






Nu när jag ligger hemma i min egna säng igen får det mig verkligen att tänka till, vilken sjuk värld det är vi lever i.



Innan jag avslutar, dagens låt blir lätt : http://www.youtube.com/watch?v=5Iw7WktQW7c


För övrigt, eftersom han hjälper mig få läsare, hjälper jag ofc honom :) ALLA SKA , notera _SKA_ läsa www.emilm.blogg.se minst en gång om dagen.





Allt som står ovanför är truefacts

// Peter, 50% människa, 50% gud.




Kommentarer
Postat av: Thor

Du lyser upp min vardag, man.

2009-02-09 @ 00:10:41
Postat av: din älskling

HAHAHA, allt lär ju toppen, men jag undrar bara lite kort..VARS ÄR JAG MED:O ?!

2009-02-09 @ 00:40:50
URL: http://metildaa.blogg.se/
Postat av: Lill-Erik

Det verkade lite läskigt där i Afrika, jag var lite rädd när jag läste. Men jag ska göra det jag känner att jag måste, jag ska göra skillnad i världen. Även jag ska göra min röst hörd i detta skadade samhälle. Tack Petter du gjorde en stor sak för människan. Igen.



2009-02-09 @ 01:13:18
Postat av: macke daivor

åjåj låter som en under bar resa skulle inte tro det om du bara berättade det men nu har du ju bild bevis så grattis hoppas du får fler erbju danden ! ! !





MaCke_DAiv0r Vas Hir.

2009-02-09 @ 01:19:37
Postat av: isaaaaaaaaaaaaaaac

Så jävla käääääng :(....

2009-02-09 @ 09:08:55
Postat av: Emil

Du är verkligen en stjärna! Underbart!

2009-02-09 @ 09:09:13
Postat av: sofffffe

så jävla fin blogg du har, jag är mycket avis på din resa!!! du verkar ha haft jättekul!

2009-02-09 @ 09:23:25
Postat av: Emil

Underbart, medmänskligt! Du är som sänd ur himmelen.

2009-02-09 @ 10:14:17
Postat av: sofia

du är från och med detta inlägg min nya hjälte haha ;)

2009-02-09 @ 12:32:16
URL: http://sofialillback.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha petter du är för skön!

2009-02-09 @ 13:30:29
Postat av: BECKY

hahahaha fan vad roligt :D

2009-02-09 @ 20:52:12
URL: http://iftheplanegoesdown.blogg.se/
Postat av: Jackeline Perez

hahahah du har humor du!

kram

2009-02-09 @ 23:42:22
URL: http://perezjackeline.blogg.se/
Postat av: cooltjej_92

ahhashahhahahahhahaahhahahahahahahhahahahahahahahhah :D :D : D: D: D:D fyfan vad bra

2009-02-11 @ 13:59:37
Postat av: Ellenor

haha hemlig hemstad. Men jag är nog inte den enda som vet vart IKSU ligger.. Fräsiga bilder förresten. du har varit med om mycket ;)

2009-09-01 @ 18:26:17
URL: http://ellpell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0