designed by: friidanilsson.blogg.se

Vad är meningen med livet?

Hej bloggen, hej världen.

Hoppas ni haft en underbar dag, det har jag haft.

Jag satt nyss och kollade igenom min blogg för att återuppleva lite utav mina minnen. När jag kom till gårdagens inlägg kom jag på en liten rolig sak som jag glömde säga, hehe.

Det är nämligen så, att när jag kommit tillbaka till min hydda i fjälltrakterna så kände jag att jag behövde ta vara på min tid lite bättre, jag hade ju trots allt nästan dött. Jag fick såklart massor med idèer i mitt huvud. Men jag bestämde mig för att göra något lugnt först, för att kyla ner nerverna litegranna.

 

Och det första som kom upp i mitt huvud när jag tänkte på ordet avkoppling, är nog inte mycket annat än vad som kommer upp för er när ni tänker på det. Jag pratar självklart om en lugn, och skön skotertur.

 

Sagt och gjort, jag packade ihop mina viktigast ägodelar och begav mig bort till det kyliga Alaska. När jag passerade någon konstig by i ett främmande land så såg jag hur byborna skrek i fasa och gömde sig inuti sina hus. Jag såg en stor och stark björn som attackerade deras by, och visade ingen nåd.

 

Eftersom jag inte haft någon erfarenhet med björar förut blev jag för stunden väldigt rädd, men jag tänkte att med kärlek går allt.

Jag hoppade upp på björnen och viskade i hans öra "Varför gör du detta? Du sårar folk?"

Björnen och jag red ut en bit i skogen, där vi kom allt bättre och bättre överens. Det visade sig att han bara var en vilsen och rädd björn, som hamnat på fel bana i livet. Hursomhelst så blev vi rätt bra kompisar under våran lilla pratstund.

 

 

 

Jag lämnade björnen och hans liv bakom mig, och begav mig vidare mot Alaska. När jag äntligen kom fram så hade jag inte tid att vänta en sekund, jag hoppade upp på min skoter och dånade iväg i en galen fart.

 

Vad som dock hände när jag skulle över den vackra isen, den historien är inte lika fin som skotern, men ni får höra ändå.

Isen brast, och skotern föll igenom rakt mot botten, jag däremot hann hoppa av den. Dock eftersom att det inte var min skoter, utan min kompis, insåg att jag fick lov att hämta den.

 

DRYGT!?

 

Jag hoppade in i vaken där skotern farit ner bara 1-2 minuter tidigare!

 

Kylan under vattnet var inte att leka med, det var så kallt det gjorde ont =(.

 

 

 

 

Tyvärr, så hittade jag inte skotern, och jag är rädd för att göra min kompis som jag fick låna den av besviken.

Så jag ber er på mina bara knän nu läsare, vad skulle ni gjort för att gottgöra en kompis om ni slarvat bort deras skoter? Snälla ge mig tips!

 

Med detta sagt så ska jag gå och grubbla vidare.

 

// Petter - Allt man kan önska sig?


Kommentarer
Postat av: jävlar skogen inge skit anders fan!

köpt en ny skåjter mxz elle lynx inge arctic cat skit jävlar bara skit fan!! kanske skulle köp ett sexpak också jäklar gott fan!!!

2009-09-01 @ 16:43:56
Postat av: ANONYM

Du måste nog döda din kompis , han kommer aldrig förlåta dej :(

2009-09-01 @ 16:49:53
Postat av: emil

du skulle kunna köpa en ny, eller ta honom på en tur han aldrig glömmer! I believe in you!



Olive Juice

2009-09-01 @ 19:55:45
Postat av: joppe

synd att du inte hittade skotran, om jag var du skulle jag nog hälsa på din kompis, berätta sanningen och ge han blommor och choklad eller något

lycka till

2009-09-01 @ 21:05:05
Postat av: göge..elle kallas för d.. het görgen ientligen

Kul även tyr d verka haft :P he he :D



hmm ja vet int va ja skull ha jort... kanse chöpa ny??

skoter asså :P eller så dissar du bara din kompsi 4ever så d e lugge då :P :P ju :D :D isåfal

2009-09-01 @ 22:51:43
Postat av: Anonym

Göge? Bohannes? Har ni synpunkter på scenariot?

2009-09-01 @ 23:40:33
Postat av: fille!

du anar int hur random du är... :/

2009-09-02 @ 11:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0